Se full versjon : Paintball på NRK for lenge siden
Roadkill
14.01.2002, 08:39
Noen som husker hvilket lag som var profilert på en "ungdomsserie" laget av NRK for noen år tilbake? 4-5-6 år...
Fikk bare sett en episode, men de reiste til Danmark, gjennom Sverige, og "var heldige" gjennom tollen, reiste i en stor varebil.
De spilte da turneringer i både Sverige og Danmark.
Jeg fikk ikke med med lagnavn, eller annen info, skulle gjerne hatt navnet på serien om noen husket det.
Andrè@FROST
14.01.2002, 18:49
mener at d var programmet "U" og at det va guttan fra Top secret butikken sitt lag, huske ikke ka dem het, men d va filma en som hjemme på soverommet øvde på å snap shooting bak en stol, han hadde vesst en automag...
Det var Top Secret laget ja, fra den tiden da Finna spillte der, og jobba i butikken.
MajikDaMenace
14.01.2002, 20:44
vi treng et nytt sånt program..
deffinitivt!
S2D
Jeg har programmet på video!
Har siden 1989 samlet på 'alle' tv-opptak og avisartikler ang. paintball. Har kontakter i de fleste TV-stasjoner og aviser som melder ifra når noe dukker opp, og sender meg materialet.
TV-programmet du henviser til, fremstiller paintball spillerene i et meget uheldig lys. Det var neppe meningen fra TOP SECRET laget og TV teamet fra begynnelsen, en det er helt tydelig at når rå-materialet ble gjennomgått på klippebordet, fant man mye 'godt' stoff for å vinkle programmet mer spekulativt.
Trist, men et meget godt eksempel på hvilken makt som ligger i klippingen. Et skrekk eksempel som alle burde se før man snakker med media(!).
Personlig mener jeg at absolutt all kontakt med media bør gå gjennom et presseorgan i et paintball forbund. Men så var det det å lage et forbund da....
Roadkill
14.01.2002, 21:22
Hei Troll, dette var interessant å høre. Du har dette på opptak på videokasetter?
og siden du har det meste, har du også TVnorges summergames filminger? (fikk sett et lite klipp).
Det irriterer meg at man ikke får tak i slikt materiale, selv råmaterialet hadde interessert meg stort.
ønsketenkning; du har ikke tilfeldigvis dette digitalt, eller mulighet til å overføre dette digitalt?
Joda, har Summergames også (Også råmaterialet).
Alt ligger på VHS kassetter. Har ikke noe digitalt.
hvis du har lyst til å downloade paintball videoer kan du finne mye fra USA på PigTV på http://www.warpig.com
:-)
Hvis du hadde kunne snakket med noen som har videospiller og video-inngang på grafikkortet sitt, så kunne du ha overført det og sendt det til meg, så kunne jeg lagt det ut på servern min...
Planen er å gjøre disse filmene tilgjengelig på internet på egne sider (hvor det vil kreves medlems passord for å komme inn).
Alle filmer og avisartikler har nemmelig ikke vært gratis. Jeg har måttet betale ganske mange tusen kroner opp igjennom årene for å få tak i dette materialet. Har nå bygd opp et ganske ba arkiv som vil brukes for paintballens beste i Norge. Planene er enda ikke klare, men jeg vil helt klart melde ifra her på dette forumet når alt materialet er tilgjengelig. :)
Jeg kunne lagd kopier og sendt rundt til interesserte, men jeg har desverre ikke tid til dette, for tiden. Jeg vil muligens lage et stort spill en gang, hvor alt materialet vil bli vist på en egen 'stand'.
Heller ikke her har jeg konkrete datoer, men det kommer.
Roadkill
15.01.2002, 08:21
Troll; Dette er jo meget interessant såklart, men ikke alle har høyhastighets internett, så dersom det hadde vært mulig å kjøpe noen cder med alt digitalt norsk råmateriell, til overkommelig pris, hadde det vært rosa. (rosa er femi, femi er dame, dame er bra)
ingenting haster mer enn det haster, men la oss få vite mer når du er klar :)
Roadkill
15.01.2002, 08:26
Har du avisuklipp eller info fra Moss Avis fra høsten da?
Den perioden da alle pbspillere var Nazi?
Den perioden kultursjefen i Vestby stod frem og fortalte at Paintball var ødeleggende for barn og unge?
Hvis ikke, så kan jeg gjerne sende deg den, tror jeg har den enda.
CD'er er absolutt en mulighet som kan være interessant!
Takk for tipset. :)
Joda, jeg har alt fra Moss avis også. Takk for tilbudet! :thumbsup:
vBulletin, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.