PDA

Se full versjon : Spilling i novice med elektronisk makrør !!

Rino
16.06.2002, 22:36
Hvorfor er det ikke lov til å spille med elektronisk markør i novice ?

Jeg har kjøpt meg Lcd Engel og er veldig fornøyd med den , men jeg er ikke så veldig god ennå og spiller derfor i novice .

Siden jeg syns paintball er utrolig morro som hobby og sport så har jeg lyst til å satse litt etthvert og kjøpte meg en bra markør ganske fort !

Jeg syns det er RART at jeg ikke kunne få bruke den i turneringer , fordi jeg har andre prioriteringer enne andre og vil ha en knall bra markør.

Burde jo ikke være straff og ha en bra markør !!!!
Det er jo bare snakk om prioriteringer !!

Er det andre som er enig med meg eller er jeg bare teit ? :confused:

BiG-PaPa
16.06.2002, 22:55
Ser poenget ditt, men det er ikke alle som har like mye penger eller har lyst å bruke like mye som andre.

Da blir det litt uretferdig å putte alle i samme klasse.
Det er ikke så kult å møte et lag som bare bruke Elektro når man selv spiller med mekanisk.

Innen du har lagt 2 ball i lufta med en mekanisk legger en elektro 20 ball.

Da er det heller bedre å dele de inn i klasser så det blir litt mere rettferdig på banen.

MajikDaMenace
16.06.2002, 23:01
Jupp!
D blir skremmanes (For NOEN) og møte en engel når man sjøl har Talon eller nokko sånt..
når d gjeld ball så kan man glatt legge 5ball i sek. me dobbeltrigger, kanskje 8-9! Kanskje ikke så ENKELT som en engel men d går..

S2D

Oveku
17.06.2002, 12:04
Jeg synes det er bare sprøyt å legge begrensningen på om avtrekkeren er elektronisk eller ikke.
En god mekanisk i hendene til en god spiller kan spytte ut like mye ball som en dårlig elektro i hendene på en middels spiller.

Det burde heller vært begrensning kun på antall ball du har lov til å ha med deg på banen, så ville ikke dette vært noe problem uansett, siden ballbruket da hadde vært mer fornuftig.

Min mening, kun min mening.

Headstah
17.06.2002, 14:47
hadde ikke gjort meg det spor å møte en kar med f.eks engel hvis det var ballbegrensing på 200ball (som det er i sniperserien).
Hadde bare vært morro hvis han hadde skutt bort alle skuddene sine med engang,slik at han ble igjen som en sitting duck :D
Hvis det hadde vært STOR interesse,så kunne man vel kanskje lage 2 novice klasse, en for elektro og en for mekanisk? tviler på at det vil skje,men det kunne jo gått ann.

A|3x
17.06.2002, 15:24
Man kunne ikke ha laget 2 novice klasser, en for elektro og en for mekanisk.
Hva med de lagene som har noen el. markører og noen mekaniske? :stupidfac

Brekke
17.06.2002, 18:56
jeg synes det fungerte bra med sånn de gjorde det på zap masters, alle hadde de markørene de ville ha, og det var drit kult forde.(kanskje forde jeg hadde en shokker selv men.....) :D

as-man
17.06.2002, 20:06
Originally posted by A|ex
Man kunne ikke ha laget 2 novice klasser, en for elektro og en for mekanisk.
Hva med de lagene som har noen el. markører og noen mekaniske? :stupidfac

Man har jo det. Novice er for mekaniske markører, og Am B er for novice MED elektromarkør

A|3x
17.06.2002, 20:35
Ok, missforsto kanskje litt der da... :wtf:

Rino
17.06.2002, 21:07
men i Am B kan 3 stk har elektriske og 2 ha mekaniske ?
eller må alle ha elektronisk ?

k-v
17.06.2002, 21:56
nei, 2.5 spillere skal ha mekaniske.
hvis ikke dette lar seg gjøre får laget minuspoeng for hver ball de skyter. det lønner seg derfor å anskaffe seg en half-block cocker for 3dje mann. (hvis man ikke insisterer på å få minuspoeng da).

MajikDaMenace
17.06.2002, 22:11
..kæm tell ballen de skyt da! :stupidfac

c-note
17.06.2002, 22:16
s2d: han kødda jo.

i am b kan du stille med hva som helst, så lenge den skyter ut en .68 paintball, en ball hvert avtrekk og ikke kan justere utgangshastigheten på banen. (sånn røffly hvertfall)

k-v
17.06.2002, 22:19
hvert lag er pliktet til å stille med en person som kan telle ball fra sidelinjen. NB: denne personen skal telle motstanderens baller, ikke egne. dette for å sile ut cheatere som eventuellt teller for lite ball. problemet med denne regelen er jo at personen kan telle for mye ball på motstanderen. men ryktene sier at millenniums-folka nede i baguette-land jobber med en liten mod på den regelen

Rino
17.06.2002, 23:36
det er faen meg for dumt

denne reglen skulle aldri vørt laget ....

hvorfor skal det gå ut over folk med elektroniske markører at andre folk ikke har råd/ikke vil satse på noe bedre enn en tippmann f.eks ....

det ER latterlig , mener nå jeg

det tror jeg det er mange andre som også gjør :D

A|3x
17.06.2002, 23:47
Helt enig med rino der...
Hvis jeg skal kjøpe meg ny markør i så kjøper jeg jo en med el avtrekk. fks, spyder e99, spyder AMG eller impulse.
:yawn:
Og siden jeg ikke er så god vil jeg helst spille i novice klassen.

k-v
18.06.2002, 00:02
Originally posted by Rino
det er faen meg for dumt

denne reglen skulle aldri vørt laget ....

hvorfor skal det gå ut over folk med elektroniske markører at andre folk ikke har råd/ikke vil satse på noe bedre enn en tippmann f.eks ....

det ER latterlig , mener nå jeg

det tror jeg det er mange andre som også gjør :D

ehh. ? hva som er "dumt" er jo relativt.

jeg synes "spray and pray" med angel og andre el. markører er "for dumt".

hvis det skal være mulig å rekruttere nye spillere / folk til konkurranser (det er en god sak eller hva?) må man jo sette visse forutsetninger. hvis Team Evinrude fra Froland endelig har fått spart opp til Tippmanns, og deltar i sin første novice tourney, så vil de vel høyst sannsynelig bli overrasket når de møter Team PapaMama med 5 stk Angels og 10+ bps. .. .. det er en grunn til at man fordeler boksere i vektklasser og biler i divisjoner.

hvis det er et stort problem for deg å ikke kunne få være med i novice klassen får du vel bare stille i am B da? folketallet vårt tatt i betraktning så kommer du sikkert til å få plass der også :)

du vil vel sikte høyt? nå som du har en sånn fin og dyr elektronisk markør? ;)

k-v,
cocker-owner

Oveku
18.06.2002, 07:37
Problemet er vel ikke å skille i klasser, men det blir så dumt å skille mellom elektroer og ikke-elektroer.

Hvis jeg går ut og kjøper meg en black magic autococker ultra custom gti something til 10-15 000,- så kan jeg delta, selv om den også klarer å fordele litt maling i et rimelig bra tempo...

Er det rettferdigere å møte 5 mann med gode mekaniske da?

Sett grensa på 200 ball, og ferdig med det. Da vil du få et begrenset ballbruk uansett.

ponqa
18.06.2002, 08:17
Grunnen til at det bare er lov til å bruke mekaniske markører i novice, hvertfall slik det er i sniper serien er ment slik at det ikke skal koste så mye penger, det skal være likt for alle, derfor er det også en ballbegrensning på 200 ball. (slik jeg har forstått det)

Vi ønsker vel at flere og flere vil begynne å spille paintball ?
Og da er det ikke alle som har råd til å kjøpe seg utstyr til 10-20 tusen spenn med en gang kanskje, det er ikke sikkert de har lyst til å satse engang. Hvis personene kjøper seg dyrt utstyr etterpå så er det vel for at de likte å spille paintball, og at dem vil satse litt mere.

Jeg vil egentlig spørre dere som har/ønsker å kjøpe elektro markører, men alikevel forbli i novice klassen. Er dere redde for å gå opp en divisjon, og i tilfelle hvorfor ? Er det pga at antall flere lag har elektro markører ? Jeg så at noen hadde skrevet at de synest de ikke var gode nok enda og derfor ville forbli i novice klassen. Slik jeg ser det, hvis du "investerer ;)" masse penger i en hi-tech markør, så går jeg ut ifra at dere har tenkt å satse, så hvorfor holde igjen ?
Og dere andre ikke misforså meg, det er lov å satse selv om du ikke bruker masse penger på dyrt utstyr. For det er lov å spille am b/a med mekaniske markører!

ja det var vel no den duren jeg følte for å si :)

Oveku
18.06.2002, 15:06
Jeg er helt helt enig med deg i alt du skriver, faktisk, men du misforstår poenget mitt så enormt nå.

Det jeg prøver å si er at det er så enormt feil å skille på elektro-avtrekk.
En god mekanisk markør kan være mye bedre enn en elektro, klarer du ikke å forstå det???

Hvis du først skal ha en slik regel så må du si nei til alle våpen som koster over 500$, da har du en mer realistisk novice-klasse, uansett om det er elektro eller ikke.

DJ
18.06.2002, 16:47
Men hvis dere vi sats så burde der gå opp i Am B. Jeg spilte paintball tre ganger og blei sendt rett i Am B på sniperen i fjor dette er jeg evig takknemlig for. for på den runden av Sniper Serien der lærte jeg utrolig mye(jeg hadde en liten uheldig episode menmen)

Så har du elektro markør så prøv Am B

DJ

ponqa
18.06.2002, 17:16
Det jeg prøver å si er at det er så enormt feil å skille på elektro-avtrekk.
En god mekanisk markør kan være mye bedre enn en elektro, klarer du ikke å forstå det???

Jo jeg kan nok være enig med deg i den teorien =)

Så har du elektro markør så prøv Am B

Jeg vil nå oppfordre til å prøve høyere divisjoner om de vil, selv om dere dere har mekaniske eller elektro markører.

Mr.Cow
18.06.2002, 21:03
Ok hvis jeg har forstått dere, riktig så kan man ikke spille i Novice med en Angel som skyter 14 ball i sek fordi den har elektrisk avtrekk, men jeg kan godt bruke en Automag R/T som skyter 14 ball i sekundet fordi den er mekanisk. Er ikke det litt teit? Da er jo egentlig hele poenget med denne regelen borte. Dropp regelen og kjør 200 ball i stede som man gjør i utlandet.

Lasse

BiG-PaPa
18.06.2002, 21:16
Du har ikke lov å bruke markør med re-aktiv trigger i novice.

as-man
18.06.2002, 21:59
Ikke det som var poenget med posten hans da.

En godt trenet cocker-skyter klarer fint 10-11 bps.

MajikDaMenace
18.06.2002, 22:06
Syns regeln e ok, men ballbegrensning ONLY e nok d beste hvis poenget med regeln e å "skåne" den begynnende turneringsspillers økonomi.. men skremselsmomente e der!
(ok,ok.. kall dem som bli skremt av el-markøra pussys, men dem finns!)

S2D

Oveku
18.06.2002, 22:35
Jeg må si jeg er like redd hver gang jeg går utpå banen og ser det glinser i engler på andre siden der...

Men så er gleden desto større når vi legger flatt og kommer dansende tilbake lett på tå med flagg viftende i vinden også....

AlCapone
19.06.2002, 08:50
for min del syns æ begrensningen på markør-konstruksjon er idiotisk.

hvis man skal dele inn i klasser tror æ det hadde vært MYE mer spennende og kult å ha en hopper-ball klasse , der det altså er lov å bare ha én hopper med opptil 200 ball per game.

det hadde gitt ønsket resultat (billigere spilling for alle) og samtidig vært veldig kult å delta på selv for oss med elekrtroniske markører.

(denne meningen er ikke bygd på at æ spiller med elektronisk og derfor misliker den regelen , æ kommer vel aldri til å delta i en konkurranse der det er en slik begrensning om ikke annet så fordi ingen slike har vært arrangert i nærheten av Tromsø)

A|3x
19.06.2002, 09:13
Du synes ikke 200 er litt lite for en bakspiller? :nod:

Oveku
19.06.2002, 09:19
200 er for lite for alt annet enn en nybegynnerklasse, der målet er å få med folk som ikke har økonomi, erfaring, eller lyst til å spille mot folk som legger igjen nok maling til å dekke en låve på banen.

men det er poenget, at det holder i en nybegynnerklasse, der spillere enten ikke har økonomi til mer, at de ikke vil ha så mye maling i lufta, eller at de helst ikke vil bli overkjørt av folk som har raskere våpen.

DJ
19.06.2002, 09:23
Tja i Sniper Serien når de ikke har nok novice lag så spiller man blandet Am B og Novice og hvis det ikke er nok Am A lag heller så spiller Am B laga mot alle lag mens novice spiller kunne mot novice og Am B og Am A spiller kun mot Am B(hvis ikke så blir det litt veldig feil)
Men når Novice spiller mot Am B så er det hopper limit(200 ball) noe som har gått veldig bra etter min mening.

DJ

MajikDaMenace
19.06.2002, 12:43
med ballbegrennsning så må spillere med både mek. og el. markører begrense ballbruken. Sender en fyr med en engel ut et magasin på 30sek. så er han jo ganske fucka. heh.. en talon ghost kan slå en engel uten ball:)

AlCapone
19.06.2002, 12:53
nei , æ syns ikke 200 er lite for noen , prøv å spille slik og du vil se at det spilles "på en annen måte" , ingen blir å stå bak å pumpe ut 2000 ball.

poenget er at en slik begrensning hadde redusert kostnadene og jevnet ut eventuelle utstyrsforskjeller mye bedre enn noe så dumt som å se om folk har mekanisk eller elektronisk markør.

hvis noen har guts til det , burde dem snarest prøve å arrangere noe sånt - æ VET at æ vil være med å arrangere en slk hopperball turnering i år.

Oveku
19.06.2002, 13:17
Er det noe annet det hadde gått an å kjørt som en regel for å skille klasser da?

200 ball er jo forholdsvis fornuftig i mine øyne, men er det noe mer som går an?
Vi skal ha en turnering her der det blir mye novice-lag, så det er litt av egenintresse for å få til en bra turnering jeg spør.

tre dager... tre dager... tre dager...

k-v
19.06.2002, 14:32
oveku, takk for at du klarer å si dette med så få ord. helt enig med deg.

til dere som ikke vil gi dere med denne threade'n: Mal en låve!
(med ball)

k-v

Headstah
25.06.2002, 09:42
sånn litt off topic syns jeg regelen om at man kan bruke en amatør b spiller i novice burde kuttes ut. Møtte et lag i NM som hadde en amatør b spiller som hadde spilt i 5 år og en som spilte i am-b ifjor, dette hadde de en stor fordel av. Vil heller møte en fersk nybegynner med el-markør enn en erfaren spiller med semi-auto.

Det er ikke markøren som gjør deg god, det er personen bak markøren.

Oveku
25.06.2002, 10:54
Så hvis et lag har fire nybegynnere og en erfaren spiller så skal de spille am?
Jeg er ikke helt enig i dette. Laget som helhet er jo det som teller, ikke om det er en spiller som har spilt høyere oppe før. Han får uansett ikke gjort så mye siden han vil bli lagt merke til og blir tatt ut ganske fort.

Holdningen bør jo være at det er bedre å komme sist i amatør enn høyt oppe i novice, da vil jo noviceklassen bli forbeholdt helt ferske, noe jeg synes er riktig.

(trøster meg selv med denne holdningen...)

Headstah
25.06.2002, 15:43
du misforstår,jeg mener at det KUN skal være nybegynnere i novice :nod:

Oveku
25.06.2002, 16:59
Jeg er forsåvidt enig i det, men har sett lag som starter sesongen i novice fordi de "ikke har trent i vinter", for eksempel.

Hvordan vil du definere en nybegynner da? En som aldri har spilt før, en som har spilt 1-2 turneringer, eller noen som aldri har spilt på bane, men som har spilt 10 år i skog som meg...

Så lenge folk føler at de møter konkurranse på det nivået de er, så har vi kommet langt. Det vil alltid være tøft å starte å konkurrere med noe, uansett sport. Hvordan tror du det var for de som møtte et lag med en GroundZero-spiller på i nm?

Headstah
25.06.2002, 19:37
jeg mener at en nybegynner er en som nylig har begynt å spille paintball. Når man har spilt 10 år i skog eller annet så har man nok en del erfaring med f.eks kommunikasjon (som er noe av det viktigste under et game syns nå jeg), så ville ikke sagt at det var en nybegynner,selv om det kan være uvant å spille på bane for første gang.
Men er enig at det er viktig å møte motstand, man blir bedre av å møte bedre lag :nod:

BAJ
26.06.2002, 10:13
Bare et spørsmål. Hvor mener dere vi skal spille til neste år?

Vi har spillt konkurrangse før. Vi spillte i fjor i Am. Men i år har 4 spillere vert bortreist. Så vi har ikke kunnet stille noe lag og kan vel ikke stille et heller før de kommer hjem.

Vi bruker en mix av Elektroniske og ikke elektroniske markører.
De fleste spillerne har spillt i rundt 3 år.
Vi er rimelig dårlige.

De fleste på laget vil spille novice siden de er litt "lei" av å få bank av lag som. "Dragons", HC, Rush Hour, Malera, Beagles osv.

mvh
BAJ

Headstah
26.06.2002, 11:54
I denne treaden : http://www.makeme.com/paintballforum/showthread.php?s=&threadid=4672
står det om folk vil forandre til rookie,novice,amatør og pro.
Hvis det var denne inndelingen som gjaldt kunne dere jo spille novice. :)
Skjønner godt at man kan bli lei å spille mot malara,HC osv.

cockerpåsan
29.06.2002, 23:16
200 ball er jo forholdsvis fornuftig i mine øyne, men er det noe mer som går an?

Hvis det var noen som lurte så kjører sniper-serien 200-balls begrensning i Novice noe som gjør ting veldig fair og spennende.

Helt enig i at skillet på markører ikke går på mekanisk/elektrisk! Strange spilte jo utelukkende med cockere da de spilte Am og ga mye juling.
(cocker whooper ass'n på hvilken som helst el-markør any day uansett)

Oveku
30.06.2002, 01:19
Påsan, burde ikke du bytta logoen din fra en Dark til noe WGP-logo eller noe, med den holdninga di? ;)

bare spør jeg.

k-v
30.06.2002, 16:35
ikke hørt om Dark Cocker?

;)

Oveku
30.06.2002, 17:03
Egentlig ikke, men det forundrer meg ikke om det finnes, nei.

Oy-gunner
16.07.2002, 18:16
Min mening er. Du skal ikke døme spilleren for vilken markør man har men hvor god man e. Jeg har oxo el markør men jeg må spille på AmB men funker bra for mg.
Og for dem med Talon eller annet drit, så skal de ikke klage, paintball e en dyr sport skal man være god må man bruke mye penger på dette.

Det er bare min mening ass