PDA

Se full versjon : Valg av luftsystem

kefas
10.09.2002, 12:37
Har en spyder tl+

jeg har finni ut at jeg tror ikke jeg engang gidder å prøve å gjøre egne erfaringer med co2 på vinterstid, hehe alle snakker dritt om det. Så tror jeg skal hive meg på en lufttank før kulda setter inn. Men det går litt over hodet på meg med lavtrykk og høytrykk og regulatorer og alle mulige prisklasser om hverandre, har du noe bra forslag eller? Og trenger jeg noe spess for å koble luft på markøren? Eller er det bare å skru i tanken... Og kan jeg bruke luft i det hele tatt? Vet om en type som har luft på en spyder som er mer jalla enn min, men husker ikke åssen...

teutonic
10.09.2002, 14:26
Hadde vært fint og viss noen gadd og fortelle va som er vitsen med alle disse regulatorene ..lavtrykk, høytrykk osv. Skal kjøpe lufttank snart.

Trond
10.09.2002, 15:03
Et hvilket som helst screw-in system kan du sette direkte på en spyder, de er fast regulert til å gi ut 750-850 psi, som er "gjennomsnittlig" co2 trykk. Du får billig&relativt bra systemer fra ca.12-1300,- og opp.
Flere regulatorer skal ikke være nødvendig, det gjelder mer lavtrrykksmarkører som cockere, shockere osv.

kefas
11.09.2002, 16:45
Hvis jeg har forstått det rett så er lavtrykkskammer bare teit hvis jeg ikke kjører på lavtrykk, for da bruker den mer gass, stemmer det? Men kan jeg kjøpe lavtrykks luftsystem til Spyder'n uten å gjøre noe mer da? eller er ikke det så lurt? Og f.eks. Spyder Shutter og AMG kommer jo med regulator og lavtrykkskammer, kan jeg bruke høytrykks preset luftsystem for så å regulere trykket enda mer ned med den som sitter på markøren?
Og til slutt: hva er egentlig de store fordelene med lavtrykk, annet enn at det er mer skånsomt for markør og ball?

Trond
11.09.2002, 19:43
Greia med lavtrykk er at du bruker et større volum med mindre trykk, hvis dette er riktig justert, bruker markøren ikke mer gass. Trikset er å få best mulig utnyttelse av den gassen som går med i hvert skudd, ergo deler som high-flow bolt, ventil osv.
Et lavtrykkskammer gir et større volum i markøren, som kan hjelpe mot shootdown ved hurtigskyting.
Kjøper du en markør med regulator, skal den være riktig stilt fra fabrikken.

Schpuke
18.09.2002, 17:42
Ka luftsysem vil du anbefala te cocker, Trond? Kingman java 300 bar har eg tenk på, me stoopid?

Daffy
18.09.2002, 19:38
Hvilket luftsystem er ok til shocker.
Har hørt at den bruker masse luft og trenger noe dyrt noe.